name

9. Februar 2022

Konceptdesign og forretningsmodeller med brug af data

 


Datadrevet vækst i agroindustrien handler ikke blot om den tekniske opsamling og udveksling af data. Det handler i høj grad om udvikling af databaserede ydelser, som møder kundernes behov, og om etablering af levedygtige forretningsmodeller, som fungerer for både kunderne og agroindustrien. Ved temadagen får I viden om og hjælp til at analysere og omsætte kundebehov og markedsforhold til værdiskabende ydelser og solide forretningsmodeller.

TEMAOPLÆG OG VIRKSOMHEDSCASE

Case: Washpower

Washpower udvikler og producerer driftssikre og fleksible kvalitetsprodukter til professionel rengøring inden for landbruget. På få år er virksomheden vokset kraftigt, og leverer nu vaskerobotter til hele verden. Det stiller nye krav til måden de rådgiver kunderne og servicerer deres produkter på.

Udviklingschef hos Washpower Michael Malmgaard vil give et oplæg omkring deres digitale rejse og udbytte af forløbet, og fortælle hvordan de har arbejdet med at få opsamlet data og omsat det til forretning og bedre service for deres kunder.


  • HVORFOR ER DER FORRETNING I DATA?

Hvad er det, der gør data til noget særligt?
Hvordan kan data og digitale løsninger skabe værdi og ny forretning?

  • KUNDEBEHOV OG DEN RETTE FORRETNINGSMODEL

Hvordan finder I ud af, hvad kunderne egentlig har brug for, hvis kunderne ikke er begyndt at tænke på potentialerne i data endnu?
Og hvordan udvikler I en forretningsmodel, som kunderne køber ind på, og som er profitabel for jer?

  • VIRKSOMHEDSCASE: WASHPOWER

HVORFOR DELTAGE I TEMADAGEN?

  • FÅ VIDEN OM DATADREVET VÆKST I AGROINDUSTRIEN

Projektpartnerne: Teknologisk Institut, SEGES, Aarhus Universitet og Agroindustrien vil gennem temadagene
dele viden og erfaring med mulighederne indenfor digital forretningsudvikling og brug af data.

  • MØD ANDRE VIRKSOMHEDER MED FOKUS PÅ AGROTECH
    Ved at samle danske virksomheder indenfor agroindustrien ønsker vi at skabe et netværk, hvor alle kan blive
    klogere på konkrete eksempler på hvordan virksomheder kan arbejde målrettet med brugen af data.
  • INSPIRATION OG ERFARINGSUDVEKSLING
    Supplerende til projektpartnernes viden og erfaring vil der blive inviteret virksomheder med på temadagene,
    som vil dele ud af deres erfaring med udvikling og integration af dataopsamling.  

Datadrevet vækst i agroindustrien handler ikke blot om den tekniske opsamling og udveksling af data. Det handler i høj grad om udvikling af databaserede ydelser, som møder jeres kunders behov, og om etablering af levedygtige forretningsmodeller, som fungerer for både jeres kunder og agroindustrien. På denne temadag får I viden om og hjælp til at analysere og omsætte kundebehov og markedsforhold til værdiskabende ydelser og solide forretningsmodeller. 


Temadag ansvarlig:
Teknologisk Institut
Innovation og Digital Transformation