Forløbet
Forløbet strækker sig over seks måneder og består af seks temadage hvor projektets partnere og eksperter vil give jer ny viden og indsigt, samt løbende individuel rådgivning hvor I hele tiden har fokus på netop jeres forretning og koncept.
De seks temaer er
Konceptdesign af produkt/service
- Analyse af kundebehov og markedsforhold
- Formulering af værdiskabende ydelser og forretningsmodeller
- Udarbejdelse af konceptdesign af produkt/service og forretningsmodel.
Landbrugsfaglige muligheder
Værdiskabelsen for slutbrugeren er essentiel i en succesfuld implementering.
- Afprøvning af konceptdesign i en slutbrugerkontekst
- Systematisk landbrugsfaglig vurdering og sparring af konceptdesign med landbrugsfaglige eksperter
Opsamling og tilgængeliggørelse af data
- Viden om og hjælp til opsamling af data og tilgængeliggørelse af data, herunder datasikkerhed, i relation til jeres konkrete produkt-/serviceidé.
- Inspiration til nye måder at digitalisere jeres kerneprodukter
Datavalidering og statistik
Data er i sig selv ikke værdifulde. De skal ofte renses og sammenstilles, så de kan udveksles og analyseres.
I får viden om og hjælp til at sikre datakvaliteten, så I kan realisere jeres databaserede serviceidé.
Managementsystemer og platforme
Værdien af data øges markant, når data kan bringes i spil i det bredere ”digitale økosystem”.
Viden om og hjælp til integration med eksisterende systemer og platforme, så I kan bringe jeres data, produkter og services i spil overfor både kunder og samarbejdspartnere.
Implementering
I får viden om og hjælp til systematisk implementering i forretning og organisation, så I bliver i stand til konkret at implementere og sætte leveringen af nye databaserede produkter og services i drift.
Alle virksomhedsforløb afsluttes med udarbejdelse af en konkret handlingsplan som skitserer, hvordan I bedst kan arbejde videre.